דלג לתוכן
plane
אתרים
olympiavar(--color-light)עתיקות אולימפיה

עתיקות אולימפיהאתר עתיקות

Ancient Olympia Ολυμπία

עתיקות אולימפיה
עתיקות אולימפיה
צילום: Rabe! / CC BY-SA 4.0
האתר נחשב לאחד האתרים ההיסטוריים החשובים ביוון כולה. בשנת 776 לפנה"ס החלו להתקיים כאן המשחקים האולימפיים של העולם העתיק. הם התקיימו בתדירות של כל ארבע שנים עד לשנת 393, אז אסר הקיסר תֵיאוֹדוֹסיוּס על קיומם. חשוב להדגיש שהמשחקים לא היו העיקר אלא היוו חלק מהפולחן לאלים בכלל ולאל זאוס בפרט.
עיקר המידע על מקור המשחקים נלקח מהמיתולוגיה היוונית. המשחקים נפתחו בתהלוכת המשתתפים בתחרויות למקדש זאוס, שם התנהל טקס שבועה שבמהלכו נשבעו המתחרים שנולדו חופשיים (חל איסור על השתתפות עבדים) והתחייבו לכבד את חוקי התחרות. תחרויות הספורט כללו אגרוף, מרוץ מרכבות, מרוץ סוסים, היאבקות, הטלת כידון, ריצה ועוד. למנצחים הוענקו זרי ניצחון של עלי זית.
קיום המשחקים האולימפיים איפשר התכנסות של אנשי רוח, סופרים, פילוסופים ואמנים שניצלו את ההמון הרב שהגיע על מנת להציג את דעותיהם ויצירותיהם. דוגמא לכך היא פיתגורס שהשתתף באחת האולימפיאדות בתחרות אגרוף ואף ניצח.
החפירות הארכיאולוגיות בעיר החלו במאה ה־18 ונמשכו עד תחילת המאה ה־20, במסגרתן נחשפו המבנים העיקריים אותם ניתן לראות במהלך הביקור.
האתר מורכב מאזור מקודש בו ניתן לראות את שרידי המקדש המרכזי והחשוב מקדש זאוס ‏ , את מקדש הרה ‏ (אשתו) ואת הפיליפּיוֹן ‏  מבנה מעוגל שמרכזו מוצב פסלו של פיליפוס. מזרחית לאזור זה נמצאים, בין היתר, האצטדיון ‏  ומצפון לו ניצבים בתי האוצר ‏  ששימשו לשמירת המתנות שהביאו המשתתפים במשחקים האולימפיים. ממערב למתחם המקודש משתרעים הגימנסיון (ששימש בית הספר לספורט, וזהו גם המקור לכינוי ג'ים למכון הכושר שכולנו מזיעים בו), הפַלֶסטרה (זירת אימוני היאבקות), בתי הארחה, בית המלאכה של הפסל פידיאס אשר יצר את פסל הזהב של זאוס האולימפי – אחד משבעת פלאי העולם העתיק, ומדרום לו הסטואה הדרומית ובּוּלֶטֶריוֹן ‏ - בית האספה.
בשטח האתר נמצא המוזיאון לארכיאולוגיה של אולימפיה ‏  בו מוצגים ממצאים שנתגלו במהלך החפירות במקום ובמחוז כולו.
מוצע להקדיש לביקור באתר כשעתיים, יש לקחת בחשבון שבשיא העונה המקום הומה מבקרים.
עתיקות אולימפיה
עתיקות אולימפיה
צילום: Rabe! / CC BY-SA 4.0
עתיקות אולימפיה
עתיקות אולימפיה
עתיקות אולימפיה
צילום: John Karakatsanis / CC BY-SA 2.0
עתיקות אולימפיה
עתיקות אולימפיה
עתיקות אולימפיה
צילום: Rabe! / CC BY-SA 4.0
עתיקות אולימפיה
עתיקות אולימפיה
עתיקות אולימפיה
צילום: dronepicr / CC BY 2.0
עתיקות אולימפיה
רוצה להיות אזרח העולם?רוצה להיות אזרח העולם?

מצטרפים בחינם ומקבלים:

  • 1.הנחה של 10%
    על מה?
    אזרחי העולם מקבלים הנחה על כל קניה של פריט באתר העולם. אין כפל מבצעים.
  • 2. מינוי דיגיטלי לחודש
    מה זה?
    אזרחי העולם מקבלים מינוי דיגיטלי לחודש ימים על כל קניה של מדריך טיולים מודפס או מפת נייר באתר העולם. המינוי בתוקף החל ממועד הקניה ומאפשר גישה לכל מדריכי הטיולים מסידרת הטיול כבר בפנים. בעלי מינוי קיים מקבלים חודש נוסף.
    (אל חשש: מינוי זה לא יתחדש באופן אוטומטי)
  • 3. הטבות בלעדיות
    איזה?
    אזרחי העולם מקבלים במייל מפעם לפעם הודעות על מבצעים מיוחדים. המבצעים אינם מוצעים לכל גולשי האתר אלא לאזרחי העולם בלבד. ניתן לממש אותם רק באמצעות לחיצה על קישור המבצע במייל. לכן אנו מבקשים את אישורכם לקבל דיוורים מאתר העולם. אנחנו שונאים ספאם ולא נזבל לכם את תיבת הדואר.
  • ניתן לבטל הסכמה זו בכל עת. כתובת המייל שלכם לעולם לא תועבר לאחרים ללא הסכמתכם.

  • בורש
  • נשיונל גי׳אוגרפיק
  • ראף גיידז
  • מישלן
  • פרייטג ברנדט
  • דורלינג קינדרסלי
  • לונלי פלנט
  • וורלד מפינג
  • קונט
מהנעשה בעולם
אתם כבר אוהבים את העולם?
צרו קשר
כל הזכויות שמורות © 1991-2024 שטיינהרט שרב מוציאים לאור בע"מ
 
תמונה מוגדלת